Terug
Gepubliceerd op 01/03/2023

2023_MV_00013 - Mondelinge vraag van raadsleden Koen Kerremans, Leen Janssens: Trajectcontrole Legrellestraat - Kesselsesteenweg

Gemeenteraad
di 28/02/2023 - 20:00 GH Raadzaal
Behandeld

Samenstelling

Aanwezig

Walter Horemans; Rudy Nuyens; Lies Ceulemans; Nadine Boekaerts; Ingeborg Van Hoof; Stefaan Lambrechts; Suzy Put; Jan Hendrickx; Willy Beullens; Leen Janssens; Koen Kerremans; Dirk Aras; Geert Fierens; Wim Kelber; Thomas Wellens; Guy Staes; Giel Van de Zande; Nathan Rijnders; Miguel Vissers; Werner Van den Broeck; Anja Neels, algemeen directeur

Verontschuldigd

Hanne Cuypers

Secretaris

Anja Neels, algemeen directeur

Voorzitter

Walter Horemans
2023_MV_00013 - Mondelinge vraag van raadsleden Koen Kerremans, Leen Janssens: Trajectcontrole Legrellestraat - Kesselsesteenweg 2023_MV_00013 - Mondelinge vraag van raadsleden Koen Kerremans, Leen Janssens: Trajectcontrole Legrellestraat - Kesselsesteenweg

Motivering

Indiener(s)

Leen Janssens, Koen Kerremans

Tijdstip van indienen

di 21/02/2023 - 22:56

Toelichting

Nav een discussie op de commissie openbare werken en mobiliteit komen wij terug op het punt van de trajectcontroles richting Kessel. Er werd op de commissie aangenomen om de consequentie die voortvloeit uit het vastgelegde traject zomaar aan te nemen. Er werd namelijk gesteld dat de gevaarlijke zone aan de brug ter hoogte van herberg De Boekt dan ook zone 70 zou worden. Langs deze weg willen wij ons met klem verzetten tegen deze mogelijke conclusie. Een raadslid van de meerderheid verzette zich duidelijk tegen de conclusie, maar dat is weggewuifd. Wij vragen ons af waar we mee bezig zijn. Ter hoogte van de genoemde brug is het nu al uitkijken. Auto's rijden er dikwijls te snel (zone 50!) terwijl er veel bewegingen van trage gebruikers van de openbare weg Zijn. Groen geeft voorrang aan de veiligheid van deze gebruikers. Wij vinden dat deze omgeving sowieso al in aanmerking komt voor vele verbeteringen. In plaats van botweg te stellen dat hier zone 70 kan ingevoerd worden zouden we ons met z'n allen over de veiligheid van dit kruispunt (want dat is het de facto) moeten buigen en doorgedreven maatregelen nemen.

Blijft het bestuur van mening dat de omgeving van de brug naar Kessel zone 70 moet worden?

Hoe denkt men dit punt maximaal veilig te maken? (Ook voor autoverkeer)