Het te wijzigen retributiereglement werd goedgekeurd door de gemeenteraad van 17 december 2019.
Omwille van de forse stijging van het aantal aanvragen en de hiermee gepaard gaande werkdruk, blijft het financieel verantwoord retributietarieven vast te stellen voor het verstrekken van uitgebreide administratieve inlichtingen. Dit zijn inlichtingen die schriftelijk verstrekt worden door de gemeentelijke diensten en verder gaan dan het louter het laten inzien ván, het geven van uitleg óver en het afleveren van bestuursdocumenten. Ze vereisen ruimer opzoekwerk, al dan niet gepaard gaand met dossiersamenstelling.
Deze retributie helpt het financieel evenwicht van het gemeentebestuur te bewaren en daarom is het ook omwille van budgetaire redenen aangewezen de retributie jaarlijks op 1 januari aan te passen op basis van de evolutie van de afgevlakte gezondheidsindex.
De gemeenteraad wijzigt het retributiereglement op 20 december 2022, goedgekeurd door de gemeenteraad van 17 december 2019, vanaf 1 januari 2023.