Terug
Gepubliceerd op 21/04/2021

2021_GR_00041 - Organisatie van agenda en besluitvorming - klachten - administratief toezicht - kennisneming

Gemeenteraad
di 20/04/2021 - 20:00 Raadszaal gemeentehuis
Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig

Walter Horemans; Rudy Nuyens; Lies Ceulemans; Nadine Boekaerts; Ingeborg Van Hoof; Stefaan Lambrechts; Suzy Put; Jan Hendrickx; Willy Beullens; Koen Kerremans; Dirk Aras; Geert Fierens; Wim Kelber; Thomas Wellens; Brend Van Ransbeeck; Hanne Cuypers; Guy Staes; Giel Van de Zande; Nathan Rijnders; Leen Vervoort; Julie Cools; Anja Neels, algemeen directeur

Secretaris

Anja Neels, algemeen directeur

Voorzitter

Walter Horemans
2021_GR_00041 - Organisatie van agenda en besluitvorming - klachten - administratief toezicht - kennisneming 2021_GR_00041 - Organisatie van agenda en besluitvorming - klachten - administratief toezicht - kennisneming

Motivering

Context en historiek

Op 3 februari 2021 stelde het Agentschap Binnenlands Bestuur het gemeentebestuur van Berlaar in kennis van de klacht met als onderwerp: bezwaarschrift niet behandeld tijdens gemeenteraad van 19 januari 2021 m.b.t. goedkeuring tracé en aanleg wegenis in verkaveling Havikstraat.

Op 25 februari 2021 werd geantwoord en de nodige documenten werden via het loket lokale besturen overgemaakt. Op 1 maart 2021 werd nog een laatste document toegevoegd.

Op 11 maart 2021 ontving het gemeentebestuur de brief met het antwoord van de gouverneur.


Alle documenten vind je terug als bijlagen.

Argumentatie

Het antwoord na het onderzoek van Agentschap Binnenlands Bestuur dient ter kennis voorgelegd te worden aan de gemeenteraad.

Wetgeving

  • Decreet Lokaal Bestuur, artikel 333

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad neemt kennis van het schrijven van 11 maart 2021 van Agentschap Binnenlands Bestuur met het antwoord op de klacht met als onderwerp: bezwaarschrift niet behandeld tijdens gemeenteraad van 19 januari 2021 m.b.t. goedkeuring tracé en aanleg wegenis in verkaveling Havikstraat.