In het eerste academiejaar zal naargelang het aantal inschrijvingen gestart worden met 1 of 2 klassen voor de jongste kinderen, van het 1ste, 2de en 3de leerjaar. Indien de interesse groot genoeg is breiden we het jaar erna uit met 1 klas voor de oudere kinderen (4de, 5de, 6de leerjaar).
Het gelijkvloers van het archiefgebouw aan de brandweer (Liersesteenweg 55) wordt ingericht met 2 klaslokalen. 1 klas bestaat uit 16 à 23 leerlingen.
Het inschrijfgeld wordt gelijk gehouden met het door Vlaanderen bepaald tarief. In 2020 ging dat over 68 euro voor het eerste kind en 44 euro vanaf het 2e kind. Er wordt geen extra retributie gevorderd en kinderen zullen ook geen eigen materiaal moeten aankopen. De sociale dienst voorziet een bijdrage voor de sociaal zwakkere gezinnen. Die bijdrage kan het volledige inschrijfbedrag of een deel ervan zijn op basis van een financieel onderzoek. Ook niet-OCMW-cliënteel kan hierop beroep doen.
De financiële bijdrage van Berlaar aan Nijlen bedraagt 1.000 euro aan werkingsgeld voor elke nieuw opgestarte klas en 500 euro vanaf het 2de jaar. De onderwijskost dient het 1ste jaar van elke nieuwe klas door Berlaar gedragen te worden. Vanaf het 2de jaar wordt dit bedrag gesubsidieerd. Het inschrijfgeld van de leerlingen wordt door de gemeente Nijlen geïnd.
De gemeenteraad keurt de oprichting van een Interlokale vereniging Deeltijds Kunstonderwijs (Beeldende en Audiovisuele kunsten) Berlaar - Nijlen goed vanaf 1 april 2021.
De gemeenteraad keurt de ontwerp-overeenkomst van de Interlokale vereniging Deeltijds Kunstonderwijs (Beeldende en Audiovisuele kunsten) Berlaar - Nijlen goed vanaf 1 april 2021.
De gemeenteraad stelt schepen Suzy Put aan als afgevaardigde in het beheerscomité van de Interlokale vereniging Deeltijds Kunstonderwijs (Beeldende en Audiovisuele kunsten) Berlaar - Nijlen.
De gemeenteraad stelt schepen Jan Hendrickx aan als plaatsvervangend afgevaardigde in het beheerscomité van de Interlokale vereniging Deeltijds Kunstonderwijs (Beeldende en Audiovisuele kunsten) Berlaar - Nijlen.
De burgemeester, Walter Horemans en algemeen directeur Anja Neels worden gemachtigd om deze overeenkomst te ondertekenen.