Terug
Gepubliceerd op 21/10/2020

2020_GR_00095 - Organisatie van agenda en besluitvorming - klachten - administratief toezicht - kennisneming

Gemeenteraad
di 20/10/2020 - 20:00 Digitale vergadering via Teams
Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig

Walter Horemans, test raadslid, Rudy Nuyens, Lies Ceulemans, Nadine Boekaerts, Ingeborg Van Hoof, Stefaan Lambrechts, Suzy Put, Jan Hendrickx, Willy Beullens, Koen Kerremans, Dirk Aras, Geert Fierens, Wim Kelber, Thomas Wellens, Brend Van Ransbeeck, Hanne Cuypers, Guy Staes, Giel Van de Zande, Nathan Rijnders, Leen Vervoort, Anja Neels

Verontschuldigd

Julie Cools

Secretaris

Anja Neels

Voorzitter

Walter Horemans
2020_GR_00095 - Organisatie van agenda en besluitvorming - klachten - administratief toezicht - kennisneming 2020_GR_00095 - Organisatie van agenda en besluitvorming - klachten - administratief toezicht - kennisneming

Motivering

Context en historiek

Op 23 juli 2020 stelde het Agentschap Binnenlands Bestuur het gemeentebestuur van Berlaar in kennis van de klacht.

Op 16 september 2020 werd er een herinnering gestuurd via mail. Daarop werd meteen geantwoord op 16 september (zie bijlage C-2009.202.746.488) met het verslag (BEGCOM-20200609_notulen.pdf) als bijlage.

Op 24 september werden ook nog een aantal bijkomende gevraagde documenten bezorgd:

  • 201812_samenwerkingsovereenkomst.docx
  • 20181203_RMW_goedkeuring.pdf

Op 2 oktober ontving het gemeentebestuur de brief met het antwoord van de gouverneur.

Argumentatie

De opgevraagde data op beide klachten werden bezorgd aan het Agentschap Binnenlands Bestuur. De antwoorden na het onderzoek van Agentschap Binnenlands Bestuur dienen ter kennis voorgelegd te worden aan de gemeenteraad.

Wetgeving

  • Decreet Lokaal Bestuur, artikel 333

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad neemt kennis van het schrijven van 16 september 2020 van Agentschap Binnenlands Bestuur met het antwoord op de klacht van Wim Kelber.