Terug
Gepubliceerd op 16/10/2019

2019_GR_00162 - Organisatie van agenda en besluitvorming - klachten - administratief toezicht - kennisneming

Gemeenteraad
di 17/09/2019 - 20:00 raadszaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Walter Horemans, Lies Ceulemans, Nadine Boekaerts, Ingeborg Van Hoof, Stefaan Lambrechts, Suzy Put, Jan Hendrickx, Willy Beullens, Koen Kerremans, Dirk Aras, Geert Fierens, Wim Kelber, Brend Van Ransbeeck, Hanne Cuypers, Guy Staes, Giel Van de Zande, Nathan Rijnders, Leen Vervoort, Julie Cools, Anja Neels

Verontschuldigd

Rudy Nuyens, Thomas Wellens

Secretaris

Anja Neels

Voorzitter

Walter Horemans
2019_GR_00162 - Organisatie van agenda en besluitvorming - klachten - administratief toezicht - kennisneming 2019_GR_00162 - Organisatie van agenda en besluitvorming - klachten - administratief toezicht - kennisneming

Motivering

Context en historiek

Op 24 juni 2019 ontving het gemeentebestuur een schrijven van Agentschap Binnenlands Bestuur over een klacht over het inzagerecht.

Op 28 juni 2019 ontving het gemeentebestuur een schrijven van Agentschap Binnenlands Bestuur over een klacht over de vaststelling budgetwijziging1 en aanpassing meerjarenplan 2014-2019 // notulen college van burgemeester en schepenen - schending artikel 50 van het decreet over het lokaal bestuur - klacht van raadslid Wim Kelber.

Argumentatie

De opgevraagde data op beide klachten werden bezorgd aan het Agentschap Binnenlands Bestuur. De antwoorden na het onderzoek van Agentschap Binnenlands Bestuur dienen ter kennis voorgelegd te worden aan de gemeenteraad.

Wetgeving

  • Decreet Lokaal Bestuur, artikel 333

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad neemt kennis van het schrijven van 31 juli 2019 en van 5 augustus 2019 van Agentschap Binnenlands Bestuur met de antwoorden op de ingekomen klachten.